tisdag 10 april 2012

Vad väljer man? Pest eller kolera?

Idag står det en artikel i "toalettpappersblaskan" Metro om att Socialdemokraternas fascistiske partiledare Stefan Löfven har lyckats vända sitt partis opinionssiffror uppåt.
Men var det verkligen någon som hade trott att han inte skulle lyckas göra det? Även pajasen och storlögnaren Håkan Juholt lyckades ju med detsamma i början han också. Så varför skulle inte fascisten Löfven lyckas?
Att han kommer direkt från jobbet som ledare för Sveriges största fackförbund, nämligen Metall, spelar med all säkerhet in. Samtidigt är det ändå lite konstigt att det gör det, han har ju aldrig haft något riktigt "arbeterligt" jobb....även om han slår den svenskfientlige rasisten (som även är Sveriges statsminister) Fredrik Reinfeldt med hästlängder när det gäller att ha haft ett arbete.
För Reinfeldt har ju aldrig haft ett vanligt jobb rent allmänt, han gick ju inte färdigt sin skoltid ens. Istället hamnade han i politiken direkt.
Och den jäveln ska vara statsminister! Det är inte konstigt att Sverige ser ut som det gör, även om sossarna under Mona "Jag är för utrotning av svenskar" Sahlin och Håkan "Jag vet inte vad ordet sambo betyder" Juholt inte lyckades något vidare då heller.
Men mot slutet av Göran "Buffel" Perssons tid vid makten då? Ja, den ska vi inte ens tala om.....

Nåväl, det är ändå intressant att se hur snabbt Socialdemokraternas nya stjärnskott har lyckats höja opinionssiffrorna för sitt parti.
Å andra sidan har ju de flesta väljare tröttnat ganska rejält på statsminister Reinfeldts många stolligheter och arroganta inställning vid det här laget.
Men samtidigt har ju ändå Löfven och Reinfeldt mer gemensamt med varandra än vad de själva vill ha. Och då syftar jag inte på att de är politiker, deras pajkastning verkar ju ha spelat ut sitt kort.
Dessutom har ju Socialdemokraterna svikit sina bästa vallöften, nämligen att de ska höja a-kassan och ta bort Fas 3. Men detta tycks deras väljare fullständigt ha glömt, fast å andra sidan måste det ju till någon form av regeringsbyte om det ska bli ändring på någonting...fast egentligen blir det ingen vidare ändring, däremot "hivar" man bara "över" det hela.
Men vad är alternativet? För att ni ska förstå hur jag menar så kan vi ta en jämförelse, nämligen pest och kolera.

Ett exempel: En man ligger dödsdömd för döden, han är döende i kolera.
Men så tänker han så här: -Hmmm....om jag skulle ta och fråga min läkare......Jag menar, det kanske finns något alternativ. Ja, jag tror bannemej att jag gör det.
Så han ber sin läkare att komma dit.

När läkaren väl har kommit dit så utspelar sig följande konversation:
Mannen: -Doktorn, jag vet att jag är döende i kolera. Men finns det verkligen inget alternativ?
Doktorn: -Jo, visst finns det det.
Mannen: -Åååh, ni har räddat mitt liv, doktorn. Vad är alternativet då?
Doktorn: -Jo, du kan få dö i böldpest istället. Vill du det?
Mannen: -Njaa...nu var det ju inte riktigt så jag menade förstås.....
Doktorn: -Hur menade du då?
Mannen: -Jo, jag undrade om jag kan leva vidare.
Doktorn: -Ledsen, grabben, du får inga fler chanser. Game over, that's it. Det där var ditt liv det. Så ledsen, grabben, det där var allt du fick. Vad tråkigt, va?

Förstår ni hur jag menar?
Stackars de som väljer att rösta på Socialdemokraterna eller Moderaterna.
Men något av de andra partierna i något av dessa block då? Jo men visst, ebolavirus är ju alltid trevligt förstås.
Men i det fallet är det uppdelat på både Centerpartiet, Miljöpartiet, Vänsterpartiet och Folkpartiet.
Och Kristdemokraterna ska vi inte ens nämna.
Men Sverigedemokraterna då? Jo visst, det finns ju några enstaka saker som inte är bra med dem också. Skillnaderna mellan SD och de andra riksdagspartierna är dock ändå himmelsvida.
För om jag måste välja mellan böldpest, kolera, ebolavirus och lite snuva, ja, då väljer jag snuvan.

När det gäller Socialdemokraternas opinionsframgångar så kan ni läsa om dem på t ex

http://www.metro.se/nyheter/stodet-for-s-fortsatter-att-stiga/FlOldj!3ADStybf9EGsbtWeOl5M1g/ ,

http://www.metro.se/nyheter/expert-en-unik-vandning-i-sverige/EVHldj!jrBbY3mLBGRJw/ ,

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/s-lyfter-rodgrona-till-tatposition_6917167.svd

och

http://www.expressen.se/debatt/stoppa-snalskjutsen-i-lofvens-lagbygge/ .

Läs också om Stefan Löfvens demokratihatande lögner på t ex http://www.ifmetall.se/ifmetall/home/content.nsf/aget?openagent&key=aschberg_och_lofven_quot_ga_inte_pa_forsoken_att_skrammas_quot .

3 kommentarer:

Josef Boberg sa...

Om en hållbar framtidsvision HÄR (video ca 6 min, svensk textning) :?: Dialoger om detta FramtidsViktiga ämne HÄR.

Kattvinge sa...

Jag tror du satte snuvan på HIV-spiken här.

Hälsningar
Maria Lindström

Karpstryparn sa...

Svar till Kattvinge: Ja, hehe, jag gjorde väl det.