fredag 23 mars 2012

Bevara Sverige - vänd herrarna Skitprat ryggen

Det här är ett utav de kortaste inlägg som jag har skrivit sedan jag sommaren år 2002 eller 2003 startade min första blogg. Men ni förstår rubriken till det när ni läser de två artiklar som jag länkar till längre ner i detta inlägg.
Artikeln på Dagen heter "Bevara Sverige - vänd SD ryggen", och artikeln på Värmlands Folkblad heter "Bryt högerextrem tradition". Bara artiklarnas rubriker bevisar hur förljugna de är, lögnerna stoppar dock långt ifrån där.
Visst, det finns värre skitpratare än Håkan Arenius (han har skrivit den första artikeln) och Kenny Svensson (som har skrivit den andra), det håller jag med om. Men dessa båda är inte så dåliga ändå när det gäller skitprat och lögner om människor och partier som vill stoppa den fullständigt vansinniga utveckling som typer som dessa båda står för.
Det är allt en väldig tur att vi inte har någon av dessa båda som statsminister (det räcker ju med den svenskfientliga rasisten Fredrik Reinfeldt), för om vi hade haft det så hade det inte funnits några människor kvar i Sverige över huvudtaget.
Kenny Svensson och Håkan Arenius hatar nämligen åsiktsfrihet och yttrandefrihet, de hatar också Sverige och mänskliga rättigheter.
Läs artiklarna, efteråt tror jag nog att ni förstår varför:

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=302876 ,

http://www.vf.se/asikter/ledare/bryt-hogerextrem-tradition .

När det gäller den vänsterextrema fascisten Kenny Svensson så får han rejäla och sakliga mothugg angående sin lögn- och hatartikel (och det med all rätt) från Demofons förträfflige Mats Dagerlind: http://avpixlat.info/2012/03/23/kenny-svensson-expos-extremistlista-och-den-tunna-demokratiska-fernissan/ .

Slutligen önskar jag mina läsare en trevlig helg. Vi ses till veckan igen.
Hej på er så länge.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du bloggat så länge? Det var som fan.

Karpstryparn sa...

Svar till Anonym: Japp, det har jag, fast på olika sidor då. Och inte bara rena bloggsidor, utan även på olika communitys.
Min första blogg var dock inte så värst mycket till blogg, den var på ett helt vanligt community. Men man utvecklas ju, jag har lärt mig mycket sedan dess när det gäller bloggosfären. Och jag fortsätter att göra det, fullärd blir man dock aldrig eftersom det hela tiden kommer nya saker.

Ninja sa...

Trevlig helg själv och Sverige är nog kvar tills på måndag trots allt....
Svar:Ishotellet smälter ner till våren och återuppstår nästa vinter aningen muterad :)

Fenixmonas sa...

Ja, så blir det när man vinklar det skrivna ordet och bara ser vad man vill se...Ingen av dessa som skivit har velat se helheten och då blir ju artiklarna som något som ryckts ur sitt rätta sammanhang! Ha en fin lördag! Kramiz