söndag 9 augusti 2015

I gårdagens Sverigekanalen live: Om bl a Kuggnäsfestivalen 2015

För ovanlighetens skull så var jag igår med i Sverigekanalens livesändning via telefon redan från 45 minuter in i programmet, i vanliga fall brukar jag ju vara med i programmet från c:a 1 timme in i det.
Gårdagens livesändning handlade väldigt mycket om årets upplaga av Kuggnäsfestivalen och mycket som hade med den att göra (t ex om Enhärjarnas nya skiva "The Great Heathen Army", en skiva som jag varmt rekommenderar till personer som gillar hårdrocksinfluerad vikingarock), men också om t ex Sverigedemokraternas kampanj emot tiggeri som tidigare i veckan skedde i Östermalms tunnelbanestation, den grova misshandeln av nyhetssidan Nyheter Idags redaktör Chang Frick, samt om hur avskum som försvarar muslimer som mördar eller begår andra grova våldsbrott emot människor som kritiserar islam är funtade.
Ett av många exempel på det sistnämnda är det milt sagt mycket brutala och vidriga mord som under fredagen skedde i Bangladesh då en bloggare som har kritiserat islam slaktades och hackades till döds av ett gäng muslimer.

Angående årets Kuggnäsfestival så berättade jag mycket om hur jag upplevde den (jag tog bl a upp hur vädret var under festivalen och hur det enligt SMHI skulle ha varit), de band som spelade, ja, om den rent allmänt.
På grund av att jag frös en del under natten mellan lördagen och söndagen där så fick jag förresten lite axelmassage utav en annan skinnskalle när jag satt i en stol då, lite småkul att han flera gånger sade att han inte var homosexuell ungefär som att jag trodde att han var det, haha. Jag pratade även en hel del om vikingarock och Oi! som t ex Midgårds Söner och Close Shave.
Jag hade för övrigt tänkt att ringa in till programmet på lördagen där kl.17.00 för att göra en direktrapport från årets Kuggnäsfestival, men med tanke på att jag var ganska full då så skippade jag det.
Det är ju mindre lyckat om en lördagsgäst som är snudd på ständig gäst i Sverigekanalens livesändningar sedan nästan 2 år tillbaka är mer eller mindre dyngrak i direktsändningen, sådant gäller ju förresten inte bara Sverigekanalen utan radioprogram och radiosändningar rent allmänt.
Ni som missade att höra sändningen live kan höra den på den första av länkarna här nedanför, gå bara in på den och klicka på den blåa ruta där det står "Sverigekanalen" i början av rutan och programmet spelas då upp.
Trevlig lyssning på er!

https://archive.org/details/Sverigekanalen20150808 ,

http://www.friatider.se/kritiserade-islam-hackades-till-d-ds ,

http://nyheteridag.se/tiggerilobbyn-rasar-over-sd-kampanj-mot-tiggeriet-mojliggor-folkmord/ ,

http://nyheteridag.se/jag-kanske-ska-be-om-ursakt/ ,

http://www.svd.se/just-nu-ingen-forundersokning-om-sds-affischer ,

Inga kommentarer: