onsdag 1 oktober 2014

Det är återigen uppenbart att Rossana Dinamarca absolut inte vill ha demokrati

Sedan i förrgår då det stod klart att den sverigedemokratiske riksdagsmannen Björn Söder har blivit vice talman i Sveriges riksdag så är det vissa personer som har reagerat väldigt starkt på detta och menat att det är odemokratiskt att någon från ett annat parti än det man själv tillhör ska få ha någon post i riksdagen.
Jag undrar därför hur det står till i dessa människors hjärnor. Hur många LSD-trippar har de tagit t ex? Hur pass mycket är de beroende av heroin osv?
Den person som har reagerat starkast på valet av Björn Söder är vänsterpartisten Rossana Dinamarca, hon går ju som bekant omkring med en svart tröja på sig med texten "SD=Rasister" och hon menar att hon på detta sätt protesterar emot valet av honom som vice talman.

Men är hennes agerande verkligen värdigt en representant för ett riksdagsparti? Är hon demokrat?
Svaret på dessa båda frågor är naturligtvis ett klart och tydligt NEJ.
Däremot har hon över huvudtaget inte i politiken att göra.
För hon vill ju uppenbarligen inte ha någon demokrati i Sverige, och det vill uppenbarligen inte resten av hennes parti ha heller. Eftersom hon agerar och bete'r sig som hon gör, i det här fallet har satt på sig en tröja med texten "SD=Rasister", så ska hon inte ägna sig åt politik.
Däremot ska hon jobba med någonting annat som passar henne bättre istället.
För det här handlar inte om Sverigedemokraterna, utan om huruvida vi ska ha demokrati i Sverige eller inte. Vill vi fortsätta ha det så måste antidemokratiska avarter som henne bort från politiken! Visst, hon har all rätt i världen att inte gilla SD, men då kan man i så fall visa det på ett moget och vuxet sätt och inte köra med "sandlådekissfasoner" som hon gör.
Själv anser hon följande om kritiken emot henne angående det här:

- Jag vill kunna se mig själv i spegeln och mina barn i ögonen och säga att jag gjorde vad jag kunde. Även när det blev obekvämt.

Jo, på den punkten är du och jag precis likadana, Rossana. För jag vill också kunna se mig själv i spegeln och mina barn i ögonen och med stolthet i rösten kunna sig till både dem och mig själv att jag gjorde rätt och riktigt (vilket jag också gör för övrigt).
Men jag vill verkligen inte bli förknippad med en antidemokrat som du! Och igår blev du ju även polisanmäld för din t-shirt också, vilket naturligtvis är helt rätt.
Även den förre statsministern Göran Persson har ju reagerat på ditt tilltag och tycker att ditt tilltag är väldigt upprörande.
För som sagt, så som du bete'r dig är inte värdigt en representant för ett riksdagsparti.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/hatsk-debatt-mellan-soder-och-dinamarca  ,

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19621366.ab  ,

http://www.dn.se/valet-2014/persson-talmannen-borde-ha-stoppat-dinamarca/ .

http://avpixlat.info/2014/09/30/goran-persson-till-angrepp-mot-rossana-dinamarca-v/ ,

http://www.aftonbladet.se/debatt/article19624889.ab ,

https://www.nordfront.se/rossana-dinamarcas-anmals-nu-fortal-efter-sin-protest-gar.smr .

1 kommentar:

konsulten sa...

Stackars Vpk men de går väl ta de som blir över .