tisdag 17 december 2013

Minst 215 000 kronor insamlade till åtal emot Expressen

Alldeles nyss fick jag reda på att minst 215 000 kronor är insamlat till åtal emot Expressens chefredaktör Thomas Mattsson för den åsiktsregistrering som Expressen genomförde förra veckan emot en massa människor som felaktigt påstods vara sverigedemokrater.
Enligt en erfaren jurist som Fria Tider har pratat med är ett åtal emot Thomas Mattsson nära, det behövs 300 000-400 000 kronor för att undvika betydande ekonomiska risker i ett fall som detta.
Målet är att få ihop minst 500 000 kronor, med den här takten så lär det absolut bli så.
Jag var inte riktigt säker på vilket ämne jag ska ta upp nu på lördag i radioprogrammet Gjallarhornet, men nu är jag det.
Jag kommer alltså att göra en uppföljare på det här med Expressens och Researchgruppens olagliga uthängning av dessa människor.

Läs mer om insamlingen på t ex följande:



Läs även detta:


Inga kommentarer: