tisdag 21 maj 2024

Gällande SD:s anonyma konton: Vet Centerpartiet ens vad demokrati är?

De senaste veckorna har jag skickat in en hel del insändare till Värmlandstidningen NWT (Nya Wermlandstidningen, vilken för övrigt också täcker Dalsland), oftast har jag fått dem publicerade. Men så fort jag har skickat in insändare som kritiserar SD:s olika politiska motståndare (både inom media och partier) gällande partiets "trollfabrik" som TV4:s program Kalla Fakta "avslöjade" så har de inte blivit publicerade.

Jag väljer därför att publicera en av dem på min blogg, jag skickade in den till NWT idag och den lyder så här:

"Har hört på radion att Centerpartiet har krävt av regeringen att de ska avbryta allt samarbete med SD på grund av Kalla Faktas "avslöjande" om SD:s "trollfabrik" (som ju inte är någon sådan, utan bara en massa humor och politisk satir) och slänga ut partiet ur riksdagen.

Men det är inte någon regering som bestämmer vilka partier som ska sitta i riksdagen, utan väljarna.
Men visst, om Centerpartiet nu så gärna vill att ett visst parti ska åka ut ur riksdagen så kan vi ju börja med att slänga ut Centerpartiet då!"

Jag skrev under insändaren med mitt riktiga namn och orten som jag bor på, skulle NWT inte publicera den (vilket de inte verkar göra) så finns den i alla fall att läsa på min blogg.

Relaterat:

DN: Jimmie Åkesson går som segrare ur trollfabrikskrisen

Efter krismötet: SD vägrar radera "trollkonton"

L-toppen Karin Karlsbro om SD-samarbetet: "Djupt problematiskt"


Inga kommentarer: