tisdag 15 mars 2022

Death metal-bandet Nordic Storm - nu på Instagram och Bandcamp

Gillar ni death metal? Ni som gör det tycker jag i så fall ska spetsa ögonen lite. Jag var tidigare sångare i det svenska death metal-bandet Nordic Storm, men sedan 3 veckor tillbaka är jag nu sångare och låtskrivare i ett band som kör en blandning mellan två olika sorters metal av vilken den ena är black metal.

Jag har även startat ett enmansband som mest är en kul grej, bandet är en smula oseriöst med lite humor i. Som sagt, det är mest en kul grej, men det hela är för övrigt mycket uppskattat och även om jag bara har gjort två låtar än så länge så har det redan spritt sig som en löpeld och spelats lite här och var i olika sammanhang.

Men nu tillbaka till Nordic Storm. Även om jag inte är med i bandet längre så skulle det kännas fel att inte fortsätta hjälpa dem på olika sätt, jag var ju med i 2 år och brann för det. Jag lade ner min själ i det, och var en av dem som var mest engagerad i bandet. Jag gjorde helt enkelt allt för bandet. Men det räckte alltså inte, och nu har de en ny sångare. Det ska bli intressant att se vad han kan åstadkomma, och hur han är som bandmedlem jämfört med mig.

Nordic Storm finns sedan i helgen nu på två ställen på internet, nämligen på Instagram och Bandcamp.

Så här ser deras sida ut på Instagram:


Vill man höra hur bandet låter så finns det i nuläget tre låtar att lyssna på på deras sida på Bandcamp. Låtarna heter "Vengeance", "Goliath", och "Hang em high". Det är jag som sjunger på alla tre.

Och här har ni deras sida på Bandcamp: Nordic Storm . Gå gärna in och lyssna på låtarna, skriv i så fall några rader till bandet och berätta vad ni tycker om dem.

Enjoy!

Inga kommentarer: