tisdag 26 juli 2016

Om hotbilden mot Milo Yiannopoulos: Har alla som värnar om homosexuella tagit semester?

Den engelske journalisten Milo Yiannopoulos, som gjort sig känd som en stor gayaktivist, skulle i morgon ha besökt pridefestivalen Pride Järva som då går igenom invandrarförorter i norra Stockholm.
Men på grund av att hotbilden från muslimskt håll är så pass stor mot honom har nu hans besök ställts in (en annan artikel om det har ni här ).
Men det är inte bara emot honom som denna hotbild är väldigt stor, ta bara de muslimska terrordåd som har hänt här och var i Europa den senaste veckan. Jag säger bara t ex Nice , München , och nu senast idag i norra Frankrike .
Och ändå är det, enligt många inskränkta och trångsynta typer, inte muslimer och islam som är problemet.

Men visst, låt oss för ett ögonblick låtsas att dessa typer skulle ha rätt.
Om inte islam eller muslimer är problemet, vad är det då som är det? För alla dessa hemska dåd har ju med dessa båda saker att göra, det är ju muslimer som har utfört dem och dessa bekänner sig ju till islam. Islamister är ju också muslimer.
Nu finns det säkert en och annan av er som säger eller tänker så här efter att ha läst mina ord:

-Jaha, men varför nämner han inte alla de hemska dåd som kristendomen har gjort sig skyldig till? Är han blind, eller bara okunnig och fördomsfull?

Absolut, visst är jag fördomsfull, alla människor på hela jorden är ju det.
Eller uttryckt på ett annat sätt: Alla människor på hela jorden har fördomar, det är bara frågan om hur små, hur stora, hur många eller hur få de är.
Men jag får nog ändå säga att jag är en av de människor som har minst fördomar.
Hur är det med min blindhet då? Jo, jag kan fortfarande se bra, det är ju bara att fråga min ögonläkare. 
Är jag okunnig då? Absolut inte, men samtidigt kan inte alla veta allting heller.

Men tillbaka till det här med kristendomen då.
Anledningen till att jag inte nämner någonting om de hemska dåd som kristendomen har gjort sig skyldig till är följande: Hur länge sedan var det sådana ägde rum? Ta bara de kristna korstågen t ex, ta bara häxbränningarna t ex.
Eller vaddå, sker de fortfarande? I så fall, fram med bevisen.
I vilket fall som helst går det inte att jämföra sådant med att spränga, skjuta eller på andra sätt mörda människor enbart på grund av hat kopplat till sin religion, i det här fallet islam.
Dessutom fortsätter ju muslimska terrordåd att ske, medans de kristna "terrordåden" som t ex häxbränningarna "dog ut" för snudd på otaliga århundraden sedan.
Som sagt, skillnaderna är himmelsvida (och nej, kära muslimer, jag hädar inte).
Däremot är inte islam eller muslimer grundproblemet, utan det är massinvandring och skadlig mångkultur som är det.
Islam och muslimer är däremot en stor del i det, men inte för den skull hela.
Vill man komma till rätta med det så måste man börja i dess rot.
Och vad är roten då? Jo, massinvandring och skadlig mångkultur, men också naturligtvis de politiskt korrekta makthavare som vill ha det så här. För tror man att allting löser sig bara man stoppar islam och muslimer, ja, då ska man nog ta och fördjupa sig i det hela istället.
Och alla djup har ju en botten, som alla vet.

Inga kommentarer: