onsdag 23 december 2015

Karpstryparn på Blogspot önskar God Jul med följande:

Jaha, i morgon är det Julafton och det innebär att det är en vecka kvar tills det är Nyårsafton, sedan börjar ett nytt och kanske även gott år.
På tal om gott förresten så har väl de flesta köpt den mesta julmaten nu och förmodligen också börjat laga till den idag eller i morgon, så har även jag gjort men själva matlagningen är dock kvar. Antingen tas den idag, eller också i morgon.
Vad har ni tänkt att äta på Julafton? Själv blir det som vanligt traditionell julmat i form av t ex skinka, leverpastej, köttbullar, olika sorters korv som t ex prinskorv och julkorv, ägg med kaviar på, lax osv.
Precis som alltid ett julbord med animalisk föda alltså (även om naturligtvis en del bröd av olika slag och rödbetssallad ingår också).
Det skulle inte förvåna mig om jag nu efter ha skrivit detta får en massa sjuka kommenterar som mest består av en massa påhopp som t ex "djurplågare", "egoistiska idiotjävel", "Jävla svin, hur faan kan du skita i hur djur har det???", "Gå och dö, din jävel" osv.
Kommenterar från lobotomerade dubbelidioter alltså vars enda liv tycks gå ut på att störa sig och hata alla som vill ha ett julbord med olika sorters animalisk föda på.

Är jag då en djurplågare? Är jag en egoist? Är jag en hjärtlös idiot som skiter i hur djur har det osv?
Nej, naturligtvis inte. 
Däremot är jag en stor djurvän, har t ex flera olika sorters djur hemma som t ex katter och olika sorters kräldjur (t ex ödlor) hemma, dessa är jag självklart mån om att de ska det så bra som möjligt.
Ta t ex ödlorna, precis som alla terrariedjur (och akvariedjur också för den delen) så är det viktigt att man försöker göra inredningen och miljön i terrariet (eller akvariet, om man har något naturligtvis förstås) så lika det ser ut i den natur som de lever i det fria. 
Viktigt är också att de får den föda som de äter ute i naturen, en av mina ödlor får t ex möss då och då vilka den äter med stor aptit. Anledningen till att jag ger den det är helt enkelt att den äter sådan föda ute i naturen.
Sedan har vi det här med julbord också, bara för att man gillar skinka och annan animalisk mat så finns det djupt inskränkta och extremt trångsynta idioter som då direkt tror att man är totalt okänslig, egoist och allt vad det är som om de fick som de ville skulle se alla människor som äter kött och annan animalisk föda utrotade från jordens yta för eviga tider.
Dessa människor har mage att påstå sig vara för alla människors lika värde samtidigt som de spyr sig hat emot människor som gillar god mat.
Hade de gjort detsamma emot människor som bara äter vegetabilisk föda jämt? Nej, knappast, då är det helt plötsligt helt okej.
Det finns till och med pappskallar som fullaste allvar anser att det är mord att äta ett hönsägg eller något annat liknande ägg (anser de att det är djurplågeri att äta myrägg också tro?), och hur i helvete man kan få det till att det är mord att äta någonting vars innehåll mest är en massa som inte innehåller någonting levande än skulle vara väldigt intressant att få reda på.

Vad jag vill ha sagt är helt enkelt är att jag är så jävla trött på alla inskränkta, trångsynta och djupt okunniga "djurvänner" och andra liknande pappskallar som dygnen runt oavsett vilken tid på åren det är ser mord och djurplågeri i att äta animalisk föda, detta oavsett om det är på julbord, påskbord eller i det allmänna livet rent allmänt.
Låt folk äta precis vad sjutton de vill och sköt er själva istället, ni klagar ju aldrig när det är frågan om folk som bara äter vegetariskt!
Hade det däremot varit frågan om att man istället för att kalla folk för mördare och annat fjantigt uppmanar folk att välja mat efter hur djuren har det, t ex att köpa närproducerat i högre utsträckning eftersom djuren oftast har det mycket bättre på sådana ställen, så hade jag förstått argumenten.
Men det gör man ju aldrig, istället propagerar man för hat, hot och våld emot människor som är köttätare.
Till er som inte kan köra med argument utan idiotier emot att äta olika sorters kött: Håll käften eller skärp till er, i alla fall om ni vill vara trovärdiga och påverka på bra sätt!
För det har ni nämligen inte lyckats med hitills.

Avslutningsvis: Det här är mitt sista blogginlägg innan Julafton som ju är i morgon, med följande bild och låt önskar jag därför alla mina läsare en riktigt God Jul!:



Inga kommentarer: