lördag 12 april 2014

En invandrares låt om politisk korrekthet

Idag fick jag ett mail från Alicia Vava, ni vet han som för 2 år sedan körde en programserie om drinkar och hälsa på min Youtube-kanal.
Varför han fick göra det ska jag inte gå in allt för mycket på, men kan väl säga som så här att han hade upptäckt att min Youtube-kanal var populär, och att han därför såg en chans att få lite genomslag för sin serie. Han gillade helt enkelt min kanal.
I början var hans serie lite småkul, men så småningom började den spåra ur ganska rejält. Inte så trevligt när folk spyr så det bokstavligt talat skriker om det precis t ex.
Nåväl, i mailet skrev han att han nu för tiden har börjat rikta in sig på att skriva låtar istället, han har alltså gått in för det mer seriösa planet så att säga.
Sedan en tid tillbaka har han nämligen en egen videokanal där han lägger ut egna produktioner, han finns också även på Facebook.


Han skickade i mailet också med en länk till en låt som han hade gjort härom dagen, videon som låten var till handlade om några saker som har med politisk korrekthet att göra.
I videon tas bl a statsminister Fredrik Reinfeldt och Aftonbladets chefredaktör Jan Helin upp.
Alicia undrade om jag skulle kunna tänka mig att publicera videon i min blogg.
Och varför inte? Både låten och videon är lite småkul faktiskt, de tar ju upp några bitar av den svenska politiska korrektheten på ett humoristiskt sätt.
Videon heter, liksom låten, "Jag hatar politisk korrekthet, va", ni har den på den första av länkarna här nedanför.
Gå in och lyssna/se den vetja, vem vet, ni kanske gillar den.


http://vimeo.com/91782118 ,


http://vimeo.com/user13429443 ,


https://www.facebook.com/alicia.vava .

Inga kommentarer: