lördag 9 maj 2009

Våldtagen PÅ internet

Förra veckan så myntade någon i kommentarsfältet till en blogg som jag brukar besöka uttrycket "karpad", personen ifråga syftade på att jag då och då lämnar kommentarer till inlägg i den som jag tycker är intressanta.

Enligt personen så "karpade" jag alltså bloggen, och personen ansåg sig på grund utav detta inte kunna lämna en länk till sin egen blogg eftersom han då skulle "riskera" att bli "karpad".

Det här var bland det löjligaste som jag har hört på länge.

Hittar man ett intressant inlägg, oavsett i vilken blogg det än är, så kommenterar man det ju.

Så vad är det för konstigt med detta?

Svaret på den frågan är naturligtvis ingenting alls.

Fast det klart, om man resonerar som den personen gjorde så kan jag i viss mån förstå att det ibland kan uppstå situationer som är lite konstiga, beroende på vad ens blogg heter.

Tänk om man skulle få besök i ens blogg utav en person vars blogg heter Sparken, ja, då blir man ju nersparkad.

Aj aj AAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!!!!! Det gjorde riktigt ont det där! You've better watch out, his coming for YOU!

Eller tänk om personens blogg heter t ex Idioti? Ja, då får man ju besök utav en idiot istället.

Värre är dock om bloggen handlar om våldtäkter.

För vad händer då? Jo, då blir man ju våldtagen istället!

Ja, cyberrymden, bloggosfären och annat på internet kan verkligen röra till det ordentligt.

Fast det klart, om man får välja mellan att t ex bli misshandlad i verkliga livet eller att bli det på internet så inte fasen väljer man det i verkliga livet.

För på internet gör det inte ont fysiskt i alla fall.

Ja, på internet finns det verkligen gott om uttryck som är förödande om de omsätts i praktiken.

Så nu, polisen, här har ni chansen om ni verkligen vill förebygga brott.

Börja förebygga dem på internet!

Inga kommentarer: