tisdag 11 juli 2023

Nordic Storm lanserar egen hemsida

Efter att på midsommarafton i år ha släppt sin debutfullängdsskiva "Mark of The Beast" lanserar nu det svenska death metal-bandet Nordic Storm en egen hemsida:


Via den kan man bl a beställa signerade exemplar av deras fullängdsskiva, t-shirts, hitta vilka sociala medier man kan följa bandet på, information om kommande spelningar, teasers, kommande låtar, maila bandet om man undrar över någonting eller vad det än må vara som har med bandet att göra, osv.

Jag gissar dock på att sidan är under uppbyggnad och att "det kommer mera", som det heter, t ex kan jag tänka mig att bandet så småningom kommer att göra sidan helt och hållet till sin egen domän. Samtidigt är det en bra början som man har åstadkommit, t ex är det lätt att hitta på hemsidan. Men det beror nog också på att det är i början, efter hand kommer sidan att utvecklas och bli bättre. Men samtidigt tror jag att bandet kommer att fortsätta vara noga med att det inte ska bli så svårt att hitta på sidan, till skillnad från hur det ser ut på vissa andra musiksidor oavsett om de är nationella eller inte.

Jag gillar också hemsidans design, t ex är det läckert med färgerna svart och rött, även om färgen vitt har sin givna plats när det gäller textfärg mot svart bakgrund. Det är också en nostalgisk känsla att texten "True Swedish NSDM" är på skrivstilen old english, detta för tankarna till det välkända wp-bandet Skrewdriver även om de båda grupperna skiljer sig mycket åt musikaliskt sett. Jag gillar också det gråa i den texten, det i kombination med old english är riktigt old school det.

Och det rimmar ju bra med bandets sound på "Mark of The Beast", som jag skrev i min recension av skivan i det förra blogginlägget så skriker hela skivan tidiga Entombed. Men det finns också andra kännetecken med hur Entombed lät då.

På följande länk hittar ni, för beställningar samt en massa annat smått och gott, Nordic Storms officiella hemsida .

Enjoy!

Relaterat: Nordic Storm lanserar hemsida

Och här har ni min recension av deras skiva "Mark of The Beast":

Recension av Nordic Storms första fullängdsskiva "Mark of The Beast"

Inga kommentarer: