torsdag 22 december 2016

Podcast Nationella #24: Om den svenska Julen och misstron mot etablerade medier

I detta sista avsnitt för året av Podcast Nationella pratar jag och Max väldigt mycket om saker och ting som har med svensk Jul och svenskt julfirande att göra. 
Hur firar jag Jul? Hur firar Max Jul? Vad gillar vi med Julen? Vad är Jul för oss?



Men vi pratar också om följande:

Felen i Expressens Lars Lindströms krönika om den svenska Julen 

Med anledning av Lars Lindströms artikel: Vad är en krönikörs jobb? Vad kännetecknar en bra krönikör, och vad kännetecknar en dålig?
Jag själv sökte förresten år 2008 som sommarkrönikör på Expressen, jag berättar lite grann om vad som krävdes för jobbet och hur det gick för mig.

Men vi pratar också om andra saker som t ex en del av felen i Peter Bryngelssons artikel om Julen ,

Stefan Löfvens jultal för i år ,

Större delen av Sveriges medborgare misstror landets etablerade medier ,

Åhle'ns utnyttjande av en liten pojke i en kampanj i samband med Lucia i år,

SVT-programmet Historieätarna,

samt lite andra saker också.

Ni som vill höra avsnittet kan höra det här och/eller här .
Trevlig lyssning på er!




Inga kommentarer: